Wednesday, December 12, 2012

[Ulasan Filem] Tai Chi Zero


Filem kung fu dengan pendekatan yang sangat bersahaja.

Sesuatu yang menarik tentang filem ini hanyalah 'gaya persembahan'.

Menggunakan 'perkataan' 3D untuk menunjukkan di mana pejabat pos, di mana kuil dan nama gunung adalah sangat 'komik' caranya. Bukan itu sahaja, setiap kali kemunculan watak-watak baru, akan ada 'skrin' pengenalan, nama pelakon beserta nama watak yang dibawa.

Plot? Seperti juga filem seni bela diri yang lain. Tidak perlu plot yang penuh silangan konflik, dengan 2 baris ayat saya boleh menceritakan kepada anda apakah sinopsis cerita ini. Ya, benar, filem ini bersifat naratif ringan. Jadi tidak perlu saya 'memusnahkan' perasa filem ini dengan menceritakan apakah jalan ceritanya.

Saranan saya? Tontonilah, kerana ia sangat santai dan menghiburkan. Ia juga memenuhi kriteria 'filem berbaloi ditonton' bagi saya.

Oh, sebelum saya terlupa, filem ini ada sambungan bahagian kedua, itu rahsia yang saya dedahkan. Yang lainnya, nikmati sendiri. :)

Sekian.


No comments:

Post a Comment