Sunday, November 18, 2018

[TIPS] Tips untuk 'rasa' kurus!


Tips untuk 'rasa' kurus!



1. Lapar, berlapar akan buat kita rasa sangat kurus dan rasa boleh makan dengan banyak, sebanyak²nya. Tapi, kalau tak sempat lapar, asyik makan sahaja, insya'allah jangan kata nak kurus, 'rasa' kurus pun tak dapat.
.
.
2. Intermittent Fasting, kaedah ini dah semakin popular sekarang, tapi ada satu masalah, ada banyak benda yang kita mengidam nak makan dalam sehari. Jadi apa kata, kita buat jadual harian apa yang kita nak makan setiap hari, sehari hanya satu hidangan besar sahaja, ala, macam bulan puasa, mana ada orang berbuka puasa 3 kali sehari kan? eh, ke ada? 😋
.
.
3. Berkawan dengan kawan² yang bersaiz besar, memang akan buat anda terasa kerdil dan halus, tapi awas, jangan keluar makan bersama mereka, ia akan meningkatkan keyakinan diri anda untuk makan dengan semahu²nya. Bahaya!!!
.
.
4. Pakai baju bersaiz besar, sekadar untuk rasa kurus, baju bersaiz besar memang membantu, tapi jangan besar sangat yang macam selimut, jangan kata rasa kurus, itu rasa nak tidur. Eh, Umar & Co. Clothing ada jugak baju² saiz besar, jangan risau, kami boleh bantu anda untuk 'rasa' kurus dan ceria!!!
.
.
5. [Updated] Tips terakhir yang paling penting, jangan guna penimbang berat, namanya pun dan penimbang berat, jadi dia tak akan buat anda rasa kurus, yang ditimbang adalah berat anda, jadi elakkan dari menggunakan penimbang. 😎😎😎

Encik Pejal
Pakar Perasan Kurus Anda!!

No comments:

Post a Comment